گوگل در حال تست و بررسی اسکرول بار شناور برای جستجو در دسته‌بندی‌های برنامه محبوب گوگل مپ است.

google map

گوگل همواره سعی دارد امکانات و ویژگی‌های جدیدی به رابط کاربری برنامه محبوب گوگل مپ اضافه کند. تغییر محل آیتم‌ها از منوی کناری به لایه‌هایی شناور در قسمت پایین برنامه، اجرای طرح‌های مختلف برای نوار پایینی در مناطق جغرافیایی و تغییرات بیشتری که به لطف متریال دیزاین در این برنامه ایجاد شده است، همه و همه خبر از توجه ویژه گوگل به بهبودگوگل مپ می‌دهد. اکنون این برنامه کاربردی تغییرات جدیدتری را پیش‌رو خواهد داشت و گوگل در تلاش است بعد از تست و بررسی، این امکانات جدید را در اختیار کاربران قرار دهد. ظاهرا قرار است اسکرول بار شناوری در قسمت بالای برنامه در اختیار کاربر قرار گیرد تا بتواند برای جستجو در دسته بندی‌ها به راحتی از این اسکرول بار استفاده کند. 

اطلاعات زیادی در مورد این ویژگی منتشر نشده و حتی نسخه بتای آن نیز به صورت محدود در اختیار کاربران قرار گرفته است. Reader Max اعلام کرده که برخی کاربران با به‌روز رسانی آخرین نسخه‌ی بتای گوگل مپ می‌توانند به این ویژگی دسترسی داشته باشند و آن‌را امتحان کنند.

ولی همان‌طور که گفته شده فعلا همه کاربران امکان دسترسی به این ویژگی را ندارند. دکمه‌ی لایه‌ها به سمت چپ نمایشگر منتقل شده و با سوئیپ کردن روی حباب‌های شناور دسته‌بندی‌ها، کاربر می‌تواند بقیه موارد مربوطه را مشاهده کند. حباب‌ها با زبان طراحی متریال دیزاین 2 جدید گوگل طراحی شده‌اند و کاربران بر اساس آنچه در کنفرانس گوگل I/O مطرح شد می‌توانند خوش‌بین باشند که از ویژگی‌ اسیستنت و ویژگی اجتماعی بهره خواهند برد.

در حال حاضر شش دسته‌بندی موضوعی مختلف برای جستجو در گوگل مپ در نظر گرفته شده است: رستوران‌ها، کافی نت‌ها، سوپرمارکت‌ها، ایستگاه‌‌های گاز، داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها. در نسخه‌های قبلی اگر کاربر روی دکمه Explore در نوار پایینی ضربه می‌زد، می‌توانست این دسته‌بندی‌ها را مشاهده کند ولی اکنون با ضربه زدن روی هر یک از حباب‌های شناور در بالای صفحه، به‌سادگی جستجو را در آن گروه آغاز می‌کند. از نظر عملکرد منطقی جستجو، تغییر خاصی رخ نداده و همه چیز همانند قبل است. فقط طراحی رابط کاربری تغییر کرده و به نفع کاربر خواهد بود. 

Max در ادامه مطلبی که در مورد امکان جدید گوگل مپ منتشر کرده، خبر از برخی باگ‌های این نسخه داده است. مثلا ممکن است برخی کاربران در ابتدای راه اندازی برنامه، حباب‌های شناور را نتوانند روی نمایشگر خود ببینند. یا یکی دیگر از مسایل این است که وقتی در حال جستجو در منطقه‌ای از نقشه هستند، ممکن است نقشه از عملکرد طبیعی خود خارج شود و وقتی کاربر روی نقشه ضربه می‌زند یا می‌خواهد روی آن حرکت کند، با مشکلاتی مواجه شده و حتی تصور می‌کند به صفحه قبلی جستجو برگشته است. 

 البته همان‌طور که گفته شد گوگل مپ تنها نسخه‌ی بتای این امکان جدید را تنها برای برخی کاربران در دسترس قرار داده است تا مسایل و مشکلات آن روشن شود. ظاهرا به نظر می‌رسد باید کار بیشتری روی این نسخه آزمایشی انجام شود تا به صورت یک ویژگی کامل، قابل استفاده باشد.

منبع : آبتیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *